Concept 1:
|
|
Het idee van de platte beeldbuis als hoofd van een BN’er drong zich meteen op, door iedereen nagestaard en nagewezen! Op de beeldbuis had Theo oorspronkelijk de logo’s van de Nederlandse omroepen gedacht, wat nogal een drukke wirwar zou op leveren. Maar gelukkig kwam iemand met de eenvoudige oplossing: teken het testbeeld.
|
|
|
|
Concept 2:
|
|
Het beeld van de “selfie-met-beroemdheid” was de logische volgende gedachten sprong. Mooi, maar te veel details voor de cover.
|
|
|
|
Concept 3:
|
|
De TV-BN’er op een sokkel wordt enerzijds overladen met roem, geld en
onderscheidingen, maar krijgt vanuit het land ook veel rottigheid over zich heen.
Dit beeld is ook te druk voor een cover. |
|
|
|
Concept 4:
|
|
Idee van de BN’er op de rode loper dient zich aan.
Kluwen fotografen ernaast.
|
|
|
|
Concept 5:
|
|
Het beeld wordt aangescherpt: slechts één BN’er als beeld voor allen. Plus:
Hij moet de loper vooruit trappen en niet merken dat hij ondertussen wordt
ingehaald door de loper. Dit komt qua beeld het dichtst bij de tekst “De Tol van
de Roem”. |
|
|
|
|
|
Dan is de vraag:
Wat werkt het beste?
- BN’er klein op de loper met grote rol achter zich aan (5A) ? |
|
|
|
|
|
- Of BN’er groot in beeld (5B) ?
De keuze is duidelijk... |
|
|
|
Concept 6:
|
|
Een zijdelings thema in het nummer zou de grenzeloze ijdelheid van de BN’ers
zijn. |