De Haagsche Post bestaat in 2014 honderd jaar.
Beeld één:
|
|
Even het eerste idee op papier smijten en dan gauw naar het volgende dat zich al aan dient. |
|
|
|
Beeld twee:
|
|
Feest betekent vuurwerk.
De pen komt al in beeld. |
|
|
|
Beeld drie:
|
|
Reclameposters voor cinematografische monsterproducties als ‘Cleopatra’ en ‘Ben Hur’ (jaren zestig van de vorige eeuw) gaven altijd een imposante belettering te zien. Honderd jaar een blad uitbrengen is best een prestatie. |
|
|
|
Beeld vier:
|
|
Om recht te doen aan het motto “HP, scherp, zinnig” speelt Theo met het idee om dat andere motto uit te beelden: “The pen is mightier than the sword”. Het scherpe mesje, vaste beeldmerk van HP, is hier nog in beeld. |
|
|
|
Beeld vijf: |
|
De redactie is enthousiast, maar vindt het scherpe mesje terecht overbodig.
En er moet natuurlijk nog wel gerefereerd worden aan De Tijd, waarmee de Haagsche Post 25 jaar geleden is samen gegaan. |
|
|
|
Beeld zes:
|
|
De uiteindelijke tekening zoals Theo hem graag zou zien, op een donker fond. |
|
|
|
Beeld zeven:
|
|
De vormgeving had andere gedachten maar het beeld blijft sterk overeind. |
|
|
|